Hajtogatott tepertős pogácsa
2016. február 23. írta: fittdieta

Hajtogatott tepertős pogácsa

Soha nem készítettem még tepertős pogácsát. Valahogy mindig háttérbe szorult. Hát úgy döntöttem most itt az ideje, hiszen sajtos pogácsa, túrós zablisztes pogi,kelt tésztás túrós, paszternák pogi és olaszos rúd receptem is van fenn. Nem bántam meg!

Hozzávalók:

-1 dl zsírszegény natúr joghurt

- 1 dl cukormentes mandulatej

- 1 tojás

- 2 tk. só

- 6 dkg kókuszolaj

- 35 dkg Dia-wellness liszt

- 1 tk. eritrit

- 20 g élesztő

- 250 g darált tepertő

+1 tojás a lekenéshez 

Elkészítés:

A langyos cukros tejben az élesztőt felfuttattam. Majd a többi alapanyaggal, kivéve a tepertőt, lágy tésztát dagasztottam.Ezután kinyújtom, majd jobbról és balról is középre hajtom, majd fenntről és lentről is középre hajtom és még ezt is félbe hajtom. Meleg helyen 30-40 percet kelesztem.Aztán kinyújtom a tésztát és megkenem egy adag tepertőkrémmel, megszórom frissen őrőlt borssal.Az előző hajtogatást megint megismétlem, jobbról és balról is a középső részre hajtom. Az így kapott csíkot megkenem tepertővel, majd a tésztát fentről és lentről is a közepéig visszahajtom, majd még ezt is félbehajtom. Megint hagyom pihenni fél órát. A hajtogatást, és a tepertő lekenést még kétszer megismétlem, közte a 30 perces kelesztésekkel. Majd kb 1-1,5 cm-re kinyújtom a tetejét bevagdosom és kiszúrom a pogácsákat. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom, és letakarva hagyom 30 percet pihenni. Tetejét megkenem a tojással. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percet sütöttem.

Tipp: Nem muszáj pogácsa szaggatóval dolgozni, hiszen amikor a maradék tésztát összegyúrjuk elvesznek a rétegződések. Lehet késsel vágni, akkor nincs leeső rész, és szép kockákat kapunk.img_1569.JPG

img_1574.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr778394464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása