Nyári tárkonyos Zöldbabfőzelék
2016. július 04. írta: fittdieta

Nyári tárkonyos Zöldbabfőzelék

Itt a zöldbab szezon, így az első recept most egy zöldbabfőzelék lett. Természetesen diétásan, így rántás nélkül készült. Feltétet is kínálhatunk hozzá, de én ezt a mennyiséget csak kettő adagra osztottam, így bőven elég volt magában is egy ebédre.

Hozzávalók 2 nagy adaghoz:

- 450 g sárgahüvelyű zöldbab

- 1 fej vöröshagyma

- 2 evőkanál tápióka keményítő ( vagy étkezési keményítő, aki fogyaszt)

- 1 evőkanál őrölt pirospaprika

- 1 evőkanál szárított tárkony

- só, bors

- 200 g 0,1 %-os natúr joghurt

- 4 dl víz

- kókuszolaj

Elkészítés:

A zöldbabnak felteszünk egy lábasba vizet, amelybe egy csipet sót teszünk. Ha felforrt, a forrásban levő vízbe tesszük a zöldbabot és megfőzzük. Nekem ez 6-7 perc volt. Az apróra vágott vöröshagymát kevés zsiradékon megpirítjuk, rádobjuk a megfőtt zöldbabot, és felöntjük kb. 4 dl vízzel. Én a zöldbab főzővízét használtam. A víz mennyiségét módosíthatjuk, annak megfelelően mennyire sűrű főzeléket szeretnénk. Főzzük kb. 10 percig, majd az 1/3-át az ételnek kivettem, és lepürésítettem a natúr joghurttal. Ezt visszaöntöttem a főzelék többi részéhez, fűszereztem, majd ha felforrt, belekevertem a tápióka keményítőt, és még további 10 percig főztem , amíg be nem sűrűsödik.

Tápérték 1 adagban:

kcal: 204.18 g


fehérje: 12.88 g

szénhidrát: 39.58 g

zsír: 1.14 g

img_5164.JPG

img_5163.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fittdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr538847738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása