Iránymutató- Mit használj búzaliszt helyett?
2016. január 31. írta: fittdieta

Iránymutató- Mit használj búzaliszt helyett?

Ezzel a bejegyzéssel azoknak szeretnék segíteni, akik kezdő életmódváltók. Ma már a bioboltokban annyi féle fajta lisztet lehet kapni, hogy sokszor én is tétlenül ácsorgok a sorok között, hogy mit vegyek. Azonban sok lisztnek elég borsos ára van, így én próbálom elkerülni, hogy úgy vásároljak,hogy előbb megveszem és " a majd lesz belőle valami". Itt azokat a liszteket soroltam fel, melyeket én rendszeresen használok. Könnyebbség képen mindegyik liszthez tettem pár recept linket, melyek a blogon megtalálhatóak. Tehát az én módszerem, előbb elgondolom mi fog készülni, és utána indulok a boltba. Leggyakrabban két helyen vásárolok: http://www.dietas-termekek-webshop.hu/ és a Bijoboltban ( http://www.bijobolt.hu/).

A lista valószínű, hogy idővel bővülni fog, hiszen folyamatosan kísérletezek új dolgokkal, amíg fér a konyhámba a rengeteg fajta liszt :)

 

  1. ZABLISZT

A zabliszt a normál búzalisztnél fehérjében és rostba gazdagabb, alacsonyabb a szénhidrát tartalma, lassan szívódik fel. Mivel nem okoz hirtelen vércukorszint emelkedést, inzulinrezisztenciások és cukorbetegek is fogyaszthatják. Én itthon készítem, megveszem a sima zabpelyhet, és kávédarálóval ledarálom.

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/03/dietas_kokuszgolyo

http://fittdieta.blog.hu/2015/12/10/zablisztes_zserbo_muffin

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/03/turos-_zablisztes_pogacsa

  1. DIA WELLNESS SÜTŐLISZT

A finomliszthez abszolút hasonlatos állagú és színű tésztákat készíthetünk a segítségével. Mivel alacsony glikémiás index jellemzi, cukorbetegeknek, diétázóknak ez a liszt is ajánlott.

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/06/puha_kakaos_csiga

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/10/csikos_kifli

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/24/mandulas_lekvaros_linzer

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/13/dios_kosarka_dietasan

  1. DIA WELNNESS -50% CH LISZTKEVERÉK

Állaga és színe a finomliszthez hasonló, talán kissé tömörebb érzetet nyújt használat közben. Széleskörűen felhasználható akár sütemények, piskóták, palacsinták, kenyér elkészítéséhez is. Könnyű vele dolgozni, néha még egyszerűbb, mint az átlagos finomliszttel! Az ebből készült ételek legtöbbje nagyon finom, és abszolút hasonlít ahhoz, mintha fehérlisztet használtunk volna. Kenyérhez tökéletes, főleg, hogy búzafehérjét tartalmaz.

http://fittdieta.blog.hu/2015/11/08/tejszines_ujhagymas_csirkemellel_toltott_pite

http://fittdieta.blog.hu/2015/11/08/szilvas_diolepeny

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/19/hajtogatott_sajtos_turos_pogacsa

  1. SZAFI FITT SÜTEMÉNYLISZT (PALEO)

Tökéletes állagú és ízű, csökkentett kalóriával és szénhidrát értékkel bíró paleo édes sütemények készíthetőek, nagyon egyszerűen a Szafi Fitt Paleo Süteményliszt segítségével. Összetevők: kókuszliszt, tápióka liszt, eritrit, szódabikarbóna, citromsav, konjak liszt, stevia

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/06/paleo_piskotatekercs

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/06/turo_rudi_muffin_202

http://fittdieta.blog.hu/2015/11/18/vanilias_protein_almakasa

http://fittdieta.blog.hu/2015/11/15/glutenmentes_dietas_aranygaluska

  1. SZAFI FITT SÜTŐLISZT (PALEO)

Tökéletes állagú és ízű, csökkentett kalóriával és szénhidrát értékkel bíró paleo kenyérfélék, és sós péksütemények készíthetőek, nagyon egyszerűen a Szafi Fitt Paleo Sütőliszt segítségével. Összetevők: tápiókaliszt, kókuszliszt, szezámmagliszt, só,szódabikarbóna, citromsav, konjak liszt

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/06/paleo_baconos_csavart

http://fittdieta.blog.hu/2015/12/06/paleo_pogacsa

  1. SZAFI FITT NYÚJTHATÓ LISZT SÓS (PALEO)

A Szafi Fitt nyújtható sós lisztkeverék egy szénhidrát-csökkentett gluténmentes univerzális lisztkeverék, amellyel élesztő és tojás nélkül tudjuk elkészíteni a kedvenc kelt tésztás receptünket.

Kiválóan használható paleo és vegán étrendben is. Bármi elkészíthető belőle, ami egy hagyományos kelt tésztás receptből, például: pizzás csiga  vagy croissant, sós batyu vagy rétes, illetve sós piték stb..
Az így elkészített ételek bátran beilleszthetőek a fogyni vágyók, cukorbetegek, vegánok, paleo diétázók, gluténérzékenyek, tejérzékenyek, tojásérzékenyek étrendjében is.

Összetevők: tápiókaliszt, kókuszliszt, szezámmagliszt, útifűmaghéjliszt, szódabikarbóna, bambuszrost, só, konjak liszt, citromsav

 http://fittdieta.blog.hu/2015/12/06/paleo_pizzas_croissant

  1. SZAFI FITT NYÚJTHATÓ LISZT ÉDES (PALEO)

 Szafi Fitt nyújtható édes lisztkeverék egy szénhidrát-csökkentett gluténmentes univerzális lisztkeverék, amellyel élesztő és tojás nélkül tudjuk elkészíteni a kedvenc kelt tésztás receptünket.

Kiválóan használható paleo és vegán étrendben is. Összetevők:
kókuszliszt, tápiókaliszt, eritrit, útifűmaghéjliszt, bambuszrostliszt, szódabikarbóna, citromsav, konjak liszt, stevia 

http://fittdieta.blog.hu/2015/12/24/paleo_zserbo

http://fittdieta.blog.hu/2015/11/29/fahejas_dios_csiga

http://fittdieta.blog.hu/2015/11/29/paleo_almas_pite

http://fittdieta.blog.hu/2015/11/18/paleo_turos_batyu_vagy_lekvarosbukta

  1. SZAFI FITT CH CSÖKKENTŐ LISZT (GLUTÉNMENTES)

92% rosttartalmú gluténmentes, szénhidrát-csökkentő lisztkoncentrátum (magas rosttartalmú mix)

Gluténmentes, ízesítés nélküli natúr rostliszt, amelyet más lisztekhez adagolva jelentősen csökkenthetjük a készétel szénhidráttartalmát, továbbá csökkenti annak felszívódását.

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/09/extra_dietas_paleo_melegszendvics

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/23/legalacsonyabb_szenhidrattartalmu_pizza

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/26/paleo_dietas_csaszarzsemle

  1. BAMBUSZROST LISZT (GLUTÉNMENTES) (PALEO)

Porállagú gluténmentes növényi rost, amivel növelhetjük a pékáruk rosttartalmát, ezáltal lassítjuk azok szénhidrát felszívódását. A bambuszrost fel nem szívódó rost, ezért kitűnően beilleszthető a fogyókúrázók, cukorbetegek és paleozok étrendjében is A bambuszrost liszt tészták, sütemények állagának javítására ajánlott. Felhasználásval ízletes és omlós pékárukat készíthetünk. A kenyerek kérge ropogósra sül, szeletelése pedig a bambuszrost liszt hozzáadásval sokkal könnyebbé válik. A 100%-ban növényi rost nagyon jó duzzasztó képességgel bír. A húsok sütésénél pedig lehetővé teszi, hogy azok kevesebb zsírt vegyenek fel.

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/23/legalacsonyabb_szenhidrattartalmu_pizza

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/26/paleo_dietas_csaszarzsemle

  1. KONJAC LISZT (GLUTÉNMENTES)

A konjak (vagy konyak / konjac) lisztet a konjak növény gyökérgumójából készítik. A világ más részein már  igen régóta használják, a japán konyha egyik tradicionális alapanyaga. Mivel nagyon jól megköti a vizet, ezért az ételek sűrítéséhez, illetve pudingok, mártások, krémek készítéséhez kiválóan felhasználható. Egy-egy recepthez nagyon kevés is elegendő belőle, csupán néhány grammra van szükség, hogy tökéletes állagú piskótát, krémet, pudingot kapjunk. A konjac  liszt gluténmentes, íztelen, szagtalan lisztféleség, amely nem hízlal, ugyanis nagyon alacsony a kalóriatartalma, nem emeli a vércukorszintet, szinte teljesen szénhidrátmentes illetve zsírmentes. Mindemellett a gyomorban is megköti a vizet, megduzzad és ezáltal jóllakottság érzetet okoz. Éppen ezért kiválóan beilleszthető bármelyik diétába valamint a fogyókúrázók és a csökkentett szénhidráttartalmú diétát követők étrendjébe is. Ugyanakkor figyeljünk arra, hogy a konjac lisztes ételeket sok folyadékkal fogyasszuk.

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/05/kokuszos_kocka_vaniliasodoval_vagy_lekvarral

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/07/paleo_tejbegriz_paleo_csokipudinggal 

  1. ÚTIFŰMAGHÉJLISZT (GLUTÉNMENTES)

. Az Indiában és Iránban őshonos növény, kedveli a napsütést, azonban a talaj és a csapadék mennyiségére vonatkozóan nem nagyok az igényei. A szárazságkedvelő Psyillium Husk leveleit régóta fogyasztják salátaként, a magját pedig évszázadok óta használják gyógyászati célokra. A csodaszerként számon tartott növény ma újra aranykorát éli. Különlegessége a vízmegkötő tulajdonsága, képes a tömegének sokszorosát kitevő mennyiségű vizet magába szívni. Az egynyári növény magja ma már nem csak a cöliákiások, glutén-érzékenyek körében népszerű alapanyag. Neve a görög „psylla” szóból eredeztethető, melynek jelentése bolha. A rostok segítik a salakanyagok távozását a szervezetből. Az oldható rostanyag ideális forrása az utifű mag. Vízből képes felszívni saját súlyának a hússzorosát, ezáltal egy lágy zselé jön létre, amely felszívódik a béltraktusban. Segíti a mérgező anyagok távozását, valamint segít abban, hogy ezek az anyagok ne tartózkodjanak hosszú ideig a belekben.Az útifű maghéj alkalmas a közvetlen felhasználásra. Vízbe, gyümölcslébe, teába keverve. Ételekbe keverve sűrítésre használható (főzelékek, levesek). Az útifű maghéj abszolut természetes és biztonságos. Rendszeres fogyasztása esetén sem alakul ki hozzászokás.Fogyasztása ajánlott: eméstési problémák esetén (puffadás, szorulás, hasmenés). Kúra szerűen pedig: az emésztőrendszer tisztításához.

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/06/paleo_szenhidratmentes_bolognai

  1. NYÍLGYÖKÉRLISZT (GLUTÉNMENTES)

A nyílgyökér termesztés 7000 évvel ezelőttre nyúlik vissza.
Nevének eredete: a bennszülött karibi lakosok a nyilak által okozott sebeiket ezzel a növénnyel gyógyították.
A Karib-tenger és Dél-Amerika térségében termő nyílgyökér növény földalatti gumójából (kicsi, hengeres alakú, krém fehér) készül a finom szemcsés liszt.
A nyílgyökérliszt egy íztelen, fehér színű, porállagú (hintőpor jellegű), nagyon könnyen emészthető keményítő.
 A nyílgyökér gluténmentes, lektineket, fitátokat, szaponinokat, semmilyen antinutritív anyagot nem tartalmaz. Vitaminokban és ásványi anyagokban nagyon gazdag.
 Segíti az emésztést és segíti a bélmozgást.
 Fenntartja az emberi szervezetben a savas és lúgos egyensúlyt.
 Csecsemők is fogyaszthatják, mivel nagyon könnyen emészthető.
 Magas folát tartalma miatt különösen ajánlott várandós kismamáknak.
Magas kálium tartalma miatt a szívre is jótékony hatással van, segíti szabályozni a pulzusszámot és a vérnyomást.
Hasonlóan működik, mint a kukoricakeményítő, kiválóan alkalmas szószok, mártások, főzelékek, levesek, pudingok sűrítésére. (Két teáskanál nyílgyökérliszt felel megy egy evőkanál kukoricakeményítőnek).
Kiválóan alkalmas a búzaliszt helyettesítésére is, így nagyon finom paleo kenyerek, pékáruk, kekszek, muffinok készíthetőek a nyílgyökér lisztből. (kb. 1 teáskanál nyílgyökér liszt= 1 evőkanál búzaliszttel)

 http://fittdieta.blog.hu/2016/01/19/tejszines_meggyleves_habgaluskaval

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/04/ujevi_lencsefozelek_dietasan

  1. KÓKUSZLISZT (GLUTÉNMENTES)

A kókuszliszt legerősebb tulajdonsága, hogy gluténmentes, ezért lisztérzékenyek nyugodtan fogyaszthatják. Élelmirost tartalma is nagyon magas, 100 gramm kókuszliszt 39 gramm élelmi rostot tartalmaz, ennek köszönhetően koleszterincsökkentő, tehát szív és érrendszeri megbetegedések esetén ajánlott, vagy prevencióban alkalmazható. Lassú felszívódású szénhidrát, nem emeli jelentősen a vércukor szintet, ezért cukorbetegeknek is hasznos a fogyasztása. A kókuszliszt többek között úgynevezett MCT zsírsavat tartalmaz, ami egy középhosszúságú zsírsavlánc, amely előnye, hogy az emésztési folyamatból kihagyja a hasnyálmirigyet, valamint fokozza az anyagcserét, tehát fogyókúra esetén kitűnően alkalmazható. Ugyanezen okokból a kókuszzsír fogyasztása is ajánlott.

http://fittdieta.blog.hu/2015/10/05/kokuszos_kocka_vaniliasodoval_vagy_lekvarral

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/02/mazsolas_turo_muffin

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/07/paleo_tejbegriz_paleo_csokipudinggal

http://fittdieta.blog.hu/2016/01/10/light_paleo_almas_pite_vagy_muffin

Források:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/

http://www.magamitakartok.hu/

www.webbeteg.hu

http://hajraegeszseg.hu/

http://www.naturecookta.hu/bambuszrost/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr208337590