Spenótos quinoa tészta
2016. július 20. írta: fittdieta

Spenótos quinoa tészta

A spenót származásáról, és élettani hatásáról, ITT olvashattok. Most egy szuper tésztás étel készült belőle, ami önmagában esetleg egy kis parmezánnal a tetején szuper étel lehet, de én most egy szelet lazaccal tálaltam.

Nemrég kezdtem el használni a quinoa tésztát, amit ugyanúgy tudsz használni mint egy hagyományos tésztát! AZONBAN, számos előnye van a hagyományos tésztákkal szemben.

A quinoa előnyei:

-  fogyaszthatják vegák, vegánok

- gluténmentes

- magas ásványi anyag tartalom ( magas a magnézium, kálcium, vas, kálium, cink, foszfor tartalma)

- tartalmaz B, E, C vitamint és ß- karotiont

- lassan felszívodó szénhidrátot tartalmaz, magas a rost tartalma

- zsírtartalma magasabb mint a többi gabonaféléké, főként telítettlen zsírokat tartalmaz

- minden esszenciális aminosavat tartalmaz

- magas a fehérjetartalma (13,5-15,2 % ) ( Ezzel szemben a  rizs fehérje tartalma 7,4 %)

A tésztához egy spenótos, parmezános krém készült, feltétként pedig egy szelet lazacot ettem hozzá.

Hozzávalók 2 adaghoz:

- 100 g quinoa orsó tészta ( szárazon ennyi) ( diéta szerint bármilyen tésztát használhatunk) ( paleo diétázóknak paleo diétába illő tészta)

- 100 g friss spenót

- 1 fokhagyma

- 2 evőkanál kókuszkrém

- 1 dl cukormentes mandulatej ( vagy bármilyen tej)

- 20 g parmezánsajt

- só, bors, bazsalikom

- pár csepp citromlé

- olívaolaj

Elkészítés:

A tésztának tegyünk fel vizet főni, egy csipet sóval. Ha felforrt, tegyük bele a tésztát, és alacsonyabb lángon főzzük az utasítás szerint. Nálam 5-7 perc volt. Ha kész szűrjük le, és öblítsük le hideg vízzel.

Közben készítsük el a spenót mártást. Első lépésként a spenót leveleket blansírozzuk. Azaz tegyük forrásban lévő vízbe, hagyjuk benne egy percig, majd szedjük át hideg vízbe. Ezután vegyük ki a vízből, nyomkodjuk ki, formáljunk labdát belőle, és aprítsuk fel egy késsel. Egy magasabb falú serpenyőben egy pár csepp olívaolajon pirítsuk át az apróra vágott fokhagymát, és dobjuk rá a spenótot. Pár perc alatt pirítsuk át, majd tegyük az egészet olyan edénybe, amibe le tudjuk turmixolni. Adjuk hozzá a kókuszkrémet, a tejet, a parmezánt, majd turmixoljuk pépesre. Ezután alacsony lángon tegyük vissza főni, ízesítsük a fűszerekkel és a citromlével. Ha nagyon sűrű tejjel tudjuk hígítani. Pár percig főzzük, majd vegyük le a tűzről, és keverjük hozzá a tésztát.

Én most sült lazaccal tálaltam, aminek a receptjét ITT találjátok.

Tápérték 1 adagban ( lazac nélkül)

kcal: 258.44 g

fehérje: 11.73 g

szénhidrát: 35.37 g

zsír: 7.64 g

img_5303.JPG

img_5304.JPG

img_5302.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fittdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr268860652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.