Rákóczi túrós diétásan
2016. május 15. írta: fittdieta

Rákóczi túrós diétásan

Most készítettem először rákóczi túróst, de annak se tudom az idejét mikor ettem utoljára. Valahogy mindig kimaradt. A húsvétot szülőknél töltöttem, így gondoltam itt az ideje elkészíteni. Féltem tőle, mivel nagyon könnyű ezt a sütit elrontani.  A recept Lajos Mari receptje alapján készült, és Moha Konyha oldalán találtam, meg, hogy hogyan kell villany sütőben tökéletesre sütni.

Mivel ezt a sütit vendégégbe vittem, igyekeztem úgy elkészíteni, hogy senki ne érezze a különbséget, de az elveimet továbbra is követve, ne legyen tömény cukor, így természetesen édesítővel készült, és természetesen a sima fehér lisztet is kerültem. Ezeknek az elveknek megfelelően alakítottam a receptet. Azonban diétásnak még így se mondanám, viszont aki nincs szigorú diétán, annak ünnepi alkalomkor beleférhet egy - két szelet. :)

Hozzávalók a tésztához: (38*24 cm-es tepsihez)

- 120 g Dia-wellness lisztkeverék 50%

- 120 g Dia Wellness sütőliszt

- 120 g teavaj

- 60 g eritritol

- 1 db tojássárgája

- 100 g 12%-os tejföl

- 1 csomag sütőpor

Hozzávalók a túró töltelékhez:

- 750 g zsírszegény túró

- 100 g eritritol

- 3 db tojás

- reszelt citromhéj

- vaníliaaroma

- 20 g zabkorpa

Hozzávalók a habrácshoz:

- 3 db tojásfehérje

- 50 g porrá őrölt  eritritol

- 150 g sárgabaracklekvár xilittel ( vagy bármilyen édesítőt tartalmazó sárgabaracklekvár)

Elkészítés:

A lisztet tálba szórom, hozzáadom a sütőport és az eritritet is elkeverem benne. Majd a hideg vajat kockákra vágom belemorzsolom a lisztbe. Hozzáadom a tojássárgáját és a tejfölt, és omlós tésztát gyúrok belőle. Ezután alufóliába csomagolom, és beteszem a hűtőbe 30 percre.

Eközben elkészítem a túrós tölteléket. A túrót villával áttöröm, hozzáadom az eritritet, a 3 tojássárgáját, a reszelt citromhéjat és a vaníliaaromát. A 3 tojásfehérjét kemény habbá verem, és óvatos mozdulatokkal a túróhoz keverem.

A tésztát kiveszem a hűtőből, kinyújtom akkorára mint a tepsi, és beleillesztem. Villával megszurkálom, és 10 percig elősütöm 180 fokon a legalsó sínen. Ha kész megszórom a zabkorpával, és rásimítom a túró tölteléket, úgy, hogy mindenhol egyenletes legyen. Visszateszem a sütőbe alul felül sütési funkción, 180 fokon, 25 percig sütöm, de egy ráccsal feljebb. 

Amíg sül, elkészítem a habrácsot.3 db tojásfehérjét kemény habbá verek, majd beleteszem az eritritet, és tovább verem habverővel. Habzsákba töltöm, és csillag kinyomót használva a  túrókrém tetejét berácsozom. Ezután ismét visszateszem sülni 120 fokon, ugyanazon a rácson, mint ahol túrókrémmel együtt sütöttem ( alulról a második sín) 10 percig sütöm.Ha kész a habrács közeibe lekvárt teszek. Nekem nagyok voltak a rács közek, így teáskanállal igazgattam bele a lekvárt, de azt is lehet habzsákból rányomni. Megvártam amíg kihűlt, és vizes késsel felszeleteltem.

 

1 adag (123 g) tápértéke: (15 szelettel számolva)

kcal: 196.02 g

fehérje: 13.51 g

szénhidrát: 13.19 g

zsír: 9.63 gimg_2149.JPGimg_2146.JPG

img_2148.JPG

 

img_2147.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fittdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr958528616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása