Túrós derelye
2016. június 18. írta: fittdieta

Túrós derelye

Készítettem már túrós derelyét régebben, ami zablisztből készült. Nemrég beszereztem a Nocarb sütő rostmixet, amiből folyamatosan kísérletezem a recepteket. Eddig nagyon jól vizsgázott a konyhámban. Gyakorlatilag szénhidrátmentes ételeket lehet belőle készíteni. A tésztáról bővebben itt olvashattok: http://www.szenhidratmentesteszta.hu/nocarbnoodle.html

Én most túróval készítettem, és zabkorpába forgattam, de ha lecseréljük TOTU-ra a túrót, és pl. Szafi fitt földimandula panírba forgatjuk, paleo étrendbe is beilleszthető.

Hozzávalók ( 20 db derelyéhez, amik vegyesen 2 méretben készültek):

- 80 g Nocarb rost sütőmix

- 80 g bambuszrostliszt

- 1 tojás

- 2 dl cukormentes mandulatej

Hozzávalók a töltelékhez:

- 300 g zsírszegény túró ( vagy totu)

- 1 cs vaníliás cukor xiliettel

- vanília aroma

- citromlé, reszelt citromhéj

- 40 g eritrit ( vagy ízlés szerint)

Hozzávalók a forgatáshoz:

- 75 g zabkorpa ( vagy mással is lehet helyettesíteni)

- 20 g eritrit

- 200 g natúr joghurt+ ízlés szerint eritrit

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, és bambuszrost lisztes gyúródeszkán kinyújtjuk kb. 3 mm vastagra. Akkora kör alakú szaggatóval, mint a derelyevágó ( nekem két különböző méretű van) kiszaggatjuk.

A túró hozzávalóit összekeverjük, és mindegyik kiszaggatott tésztalapra egy kanál tölteléket helyezünk, és lezárjuk a szaggatóval. Gyöngyöző sós vízbe tesszük, és 2-3 percig főzzük.

A forgatáshoz a zabkorpát serpenyőben, zsíradék nélkül megpirítjuk, ha kihűlt eritrittel ízesítjük. A megfőtt derelyéket a morzsába forgatjuk.

A tetejét eritrittel ízesített natúr joghurttal öntöttem le.

Tápérték 1 darabban:

kcal: 30.8 g

fehérje: 2.92 g

szénhidrát: 3.37 g

zsír: 0.64 g

img_2734.JPG

img_2735.JPG

img_2736.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fittdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr308723356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása