Házi egészséges paleo nutella
2016. július 08. írta: fittdieta

Házi egészséges paleo nutella

Ezer éve tervezem, hogy elkészítem. Nutellát évek óta nem ettem, de olyat, ami steviával van édesítve néha igen. A 200 grammos kiszerelést szerintem egy éve vettem, és most fogyott el. Szóval nem mondhatom, hogy nagy fogyasztója voltam. De így, hogy elfogyott, gondoltam itt az ideje házilag készíteni, és felhasználni a mogyorót, amit Anyutól kaptam. A képen látható mennyiségnél több lett volna, dehát... túlságosan finom lett, így nem tudtam folyamatosan az edénybe kanalazgatni. Az biztos, nem kérdés mi lesz a holnapi reggelim :D

Hozzávalók:

- 230 g mogyoró ( bokormogyoró)

- 8 ek. eritrit ( vagy ízlés szerint)

- 2 evőkanál mogyoróolaj ( vagy kókuszolaj)

- 4 evőkanál karobpor ITT ( zsírszegény holland kakaóporral helyettesíthető)

- 5 evőkanál kókusztejpor

- 2 dl mogyorótej ( vagy más növényi tej)

- pár csepp vanília aroma

- csipet só

- 6 kocka paleo étcsoki ITT

Elkészítés:

A mogyorót tepsire tesszük, és előmelegített sütőben 180 fokon 10 perc alatt megpirítjuk, amíg a külső héja kezd megfeketedni, és megpörkölődni.Ha kihűlt, egy konyharuha segítségével ledörzsöljük a külső héját. A mogyorót aprítógépbe tesszük, és krémesre daráljuk. Óvatosan, apró mozdulatokkal, nehogy leégjen a gép. Ezután az étcsokoládén kívül az összes hozzávalót hozzákeverjük apránként, és tovább daráljuk. Közben néha kóstoljuk meg, és ízlésünk szerint ízesítsük. Az étcsokoládét vízgőz felett felolvasztjuk. ( Egy lábasba vizet forralunk, melynek a tetejére helyezünk egy másik lábast, és ebbe tesszük a csokit.) A felolvadt csokit hozzákeverjük a krémhez, és az aprítóval elkeverjük benne. Végül kapcsos, jól zárható edénybe töltjük.

Tápérték 100 grammban:

kcal: 345.97

fehérje: 6.52 g

szénhidrát: 12.8 g

 zsír: 31,02 g

img_5391.JPG

img_5390.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fittdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr468875666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása