Gombás padlizsános quinoatészta
2016. július 10. írta: fittdieta

Gombás padlizsános quinoatészta

Most próbáltam először ezt a tésztát, és nagyon ízlett. Vettem azóta más fajtát is, biztos többet lesznek tészta receptek a blogon, mert tökéletesen beilleszthető az étrendbe.

A quinoa előnyei:

-  fogyaszthatják vegák, vegánok

- gluténmentes

- magas ásványi anyag tartalom ( magas a magnézium, kálcium, vas, kálium, cink, foszfor tartalma)

- tartalmaz B, E, C vitamint és ß- karotiont

- lassan felszívodó szénhidrátot tartalmaz, magas a rost tartalma

- zsírtartalma magasabb mint a többi gabonaféléké, főként telítettlen zsírokat tartalmaz

- minden esszenciális aminosavat tartalmaz

- magas a fehérjetartalma (13,5-15,2 % ) ( Ezzel szemben a  rizs fehérje tartalma 7,4 %)

Hozzávalók: (2 adaghoz)

- 60 g Éden Prémium quinoa tészta ( szélesmetélt, kurkuma ízésítésű)

- 150 g padlizsán

- 200 g csiperke gomba

- 1 fej vöröshagyma

- 30 g sűrített paradicsom

-  só, bors, rozmaring, fokhagyma granulátum

- fél dl víz

Elkészítés:

A tésztának egy lábasba felteszek vizet, és teszek hozzá egy csipet sót. Ha a víz felforrt beleteszem a szárazon kimért 60 g tésztát. Alacsony lángon 6-7 percig főzöm, majd hideg vízzel leöblítem és félreteszem.

Amíg a tészta elkészül, előkészítem a mártást. A hagymát apróra vágom, a gombát megmosom, kitöröm a csonkját, és nagyobb kockákra vágom. A hagymát ( olaj nélkül) wokban megfonnyasztom, erre jön a gomba majd a padlizsán. Közepesen lángon, kavargatás mellett, addig sütöm, amíg megfonnyadnak. Közben ízesítem a fűszerekkel, majd hozzáadom a paradicsom sűrítményt, és fél dl vizet. Alacsony lángon pár percig még főzöm, hogy az ízek összeérjenek. Ezután lehúzom a tűzről,és a leöblített tésztát hozzákeverem. A tetejét megszórtam még rozmaringgal, és így tálaltam

Tipp: Természetesen tehetünk sajtot is a tetejére, diétának megfelelően. Én ezt most kihagytam.

Tápérték 1 adagban:
kcal: 144

fehérje: 7.81 g

szénhidrát: 26.29 g

zsír: 1.3 g

img_4961.JPG

img_4962.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fittdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr928814280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása